domenica 13 marzo 2011




 REZUMATUL UNEI MINUNI

Cred ca m-am nascut
Din ciocnirea repetata a unor
Anumiti diavoli cu D-zeu

Trecutul meu?

O gaura neagra intr-un greier
Un fulg de zapada esuat
In cafeaua de la ora sapte.
Copilaria mi-am petrecut-o descult
Legat cu o funie de tabla inmultirii.

Trecutul meu
e ca absenta unei lacrimi dintr-un plins.

Iata-ma aici si acum
Actualizind arhitectura fiecarei secunde
Martorul prabusirii lente a zilelor
In diferite pahare
In diferite deliruri.

Iata-ma aici si acum
Rezumatul provizoriu
A unei minuni eterne
Viata.



SANCTIFICAREA ABSENTEI


Cind nu mai inteleg nimic
Indrept capul spre cer.
Ramin asa.Ma uit ca un
Nerusinat in gradina lui dumnezeu
Ingrop de vie luna in ochi
Imi mut stele pe creier-
Toti spun ca dumnezeu este
Tot ceea ce este.
Eu cred ca,in primul rind,
dumnezeu este ceea ce nu este
nimicul majoritar.
Venim si plecam undeva unde
Inexistenta pentru cineva exista.

Pentru acel cineva
Pentru stapinul absentei
Cad in genunchi si ma rog
Iertata sa-mi fie   Prezenta


               OM INCONJURAT DE NIMIC

Deschid usa.
Intru in ceva gol.
Ceva care se umple numai cu mine.
Nu ma pot intoarce nicicum
Nu pot face nici o miscare,nici un gest
Ma pot misca doar in mine insumi.

De aceea comit
O grozava foiala interiora
Provoc o intensa emanatie de blesteme
Ma murdaresc de singuratate si
Trimit sos_uri la adresa fiintei.

Vad realmente cum
Viitorul se prabuseste la picioarele mele
Implorind-ma sa ramina sa
Un om inconjurat de nimic
Bun de aratat multimilor
Numai de sarbatori.




             IN GENUNCHI PE O PICATURA DE APA


Ploaia e pe sfirsite
Inima e pe sfirsite
Inima—mormintul secret al urii.
Am iubit si am ramas
Cu desertul in brate
Visatorul din mine s-a stins.
Cit e de trist sa spui adio
Vietii care nu moare niciodata !
Sa curgi spre moarte
Ca saliva din gura unui ciine
Sa saruti la plecare fiecare lucru cu mina
Fiecare duh
In loc de ramas bun
Sa te ia la bataie
Sa te ingroape in broasca unei usi
Inchise mereu.

Inima e pe sfirsite
Ploaia e pe sfirsite
Stau trist in genunchi
Pe o picatura de apa.


        VIS ANATOMIC ( MOARTEA CONTINUA )

Mi s-a aratat acest paradox:
A exista fara corp
A trai ca un ascet dezmembrat
Capul intr-o parte,miinile intr-o parte
Picioarele in alta parte
Sa nu fii unit niciodata
Totusi sa ai constiinta
Ca esti imprastiat undeva
Prin prema
Ca toate organele tale
Graviteaza in jurul ideii
De a fi corp
Ca lupti mereu pentru
Reintregirea ta anatomica.

Dupa ani si ani reusesti
A te naste de unul singur
O nastere in sens invers
Care lasa uterele in doliu
Si care,din pacate,se dovedeste
A fi o mare dezamagire
Pentru ca atunci esti mereu ocupat
Trebuie sa mori zi de zi
Secunda de secunda
Nu ai timp sa traiesti
Trebuie sa mori incontinuu.



              ATENTAT INTR-O LECTURA


Mai intii a fost
Falsificarea istantanee
A unei caderi pe ginduri
Apoi explozia unui poem
Pe ultima pagina
Apoi urletul cartii
Cuvintele zdrobite,imprastiate
Prin camera,si eu
Intr-un “direcly dawn”
Vecin cu o tenebra
Impachetat intr-un epitet funebru
Transcendent,oripilant
Cautind pe sub masa
Sfirsitul poemului.
Dar nu l-am gasit
Nu l-am gasit     
Si gata !



      MITING

Boom,boom,boom,
Strivesc moartea
O fac foita de tutun
Si ma culc pe drum
Pe umbra mea care
Imi tine loc de saltea
Am cintarit-o aseara
Era atit de usoara
Incit mergeam cu ea
Subsuoara
Priveam inainte
Ca un ales pe viata
Presedinte
Acum ma intreb si eu
La ce bun atita dorinta
De a ramine in viata mereu
Isaac,prietenul meu evreu
Spune ca sint de neiertat
Dumnezeu nu poate fi
Numai al meu.
Pacat!



VIATA IN STIL LEB OVSKI


Ziua e atit de scurta si complicata
Incit nu stiu ce sa fac
Ramin calm,antifrenetic
Devin o persoana stinsa
La o halba de bere c-un prieten
Ne povestim cu jumatate de gura
Propria moarte
Impassibili privim cum ceilalti
Sparg ambienta cu pumnii
Suportam si suridem
Viata noastra astazi
Nu are nici un scop
E fara directie
Fara sens si totusi
Sintem fericiti
Bem in continuare din
Halba cu bere.





PERCHEZITIA INTERIORULUI



Dupa multe cursuri (reale) de autostima
De analiza a teoriei si istoriei
Proprei respiratii
Dupa o adevarata cruciada interna
Dupa o perchezitie completa a interiorului
Am inchis ghidul de autorealizare
Si m-am uitat in oglinda

Vedeam tot ce era imprejur
Mai putin pe mine
Lipseam din oglinda.

Ce gluma,gindii,
ce joaca de-a v-ati ascunselea !





MARIA DORMIND

Dormind,arati ca o femeie
Care nu a trait niciodata
Care niciodata nu a murit
Ca sa nu te trezesc
Respir in virful picioarelor
In aceasta intima toamna
Departe
Stropii de ploaie salta pe trotuar
De frica,parca,sa nu se ude.
Frunzele cad din copaci si
Nimeni nu le mai pune la loc.
Masinile vin si pleaca
In van
Urmarite de sosele.
Te privesc dulce si absent
Despre tine stiu totul
Dar,nimic mai mult.


CRUCEA SI SPATELE



Eu nu am descoperit statul in genunchi
Precum nu am descoperit mersul pe jos.
Ajut numai soseaua sa ma duca acasa.
Acolo unde imi astept in fiecare zi viitorul
Care cu regret mi-au spus
“ nu mai este cel de altadata “
Acolo unde dezbracat pina la briu
Cu o cruce imensa tatuata pe spate
Urc in liniste scarile
La etaj,
acolo unde aerul e gratis,pentru ca
jos,pe pamint
prezenta lui dumnezeu e mai insuportabila
decit absenta sa.


     
EROZIUNEA OBRAZULUI

Ultimul plins e cel care
Plinge toate plinsurile
Care glorifica eroziunea obrazului.
Nu sint eu profetul care fierbe in lacrimi
Nici cel care se crede fara pacat
Care isi omoara timpul
Adunind pietre pentru viitorii vinovati.
Eu sint un biet alcoolic
Cu niste biete vise obosite la marginea creierului
Strivit de traficul in debandada a conceptelor
Fericit numai atunci cind
Nu-mi trece nimic prin cap.
Fericirea
Aceasta floare rupta din nimic
Descoperita numai pentru ca
Nu s-a intimplat niciodata sa miroase nimicul
Ar fi fost a opta minune a lumii ca
Dumnezeu culegind-o,sa se fi casatorit
Cu o femeie de virsta lui.
L-as fi iubit mai mult
As fi fost pe deplin fericit.






SINGURATATEA DUPA SIMON BOLIVAR
                  “Cei ce au servit Revolutia au arat marea “
                                                                     S.Bolivar

Singuratatea mea va intra in istorie
Eu voi ramine afara
Ca o pereche de cisme
La usa unui salon de frumusete
Intr-o durere fara origine
Imaginindu-mi o trecere de pietoni
Prin gura unui rechin
Sarac si-n tristete
Cimitirul va fi mai bogat decit mine
Pentru ce atita nefericire,voi spune,
pentru ce atita disperare in van
Imi voi cumpara un tractor
Si ma voi duce la arat pe mari
Pe oceane.



IUBIREA REPETATA A APROAPELUI
                “Iubeste-ti aproapele,chiar daca nu exista.” (Umberto Saba)


Imi lipseste ceva vechi de cind lumea
Odata se facea primavara c-o floare
Toamna c-un pom
Umanitate c-un om—Adam
De ce a fost asa , habar n-am.

Prin iubirea repetata a aproapelui
Singuratatea a devenit imposibila.
Femeile nasc mereu
(pentru barbati ar fi ca trecerea unui
 Pui fript printr-o nara)
Femeile sint facute sa faca spatiu intre viscere
Spatiu intre lacrimi
Femeile nu mai sint eve sint  ane

De aceea ramin ereticii vexati
Pentru ca raiul e deschis toata ziua.













Nessun commento:

Posta un commento