venerdì 17 giugno 2011

BLASFEMA--STRIGATUL ASIEI BIBI

In aceasta lume ìn care indiferenta se dilata si produce un egoism crud, lipsit de orice altruism, simt nevoia sa urlu si eu alaturi de Asia Bibi, crestina pachistaneza condamnata la moarte pentru convingerile sale religioase.Injustitiile de orice fel ma deprima.Cred ca D-zeu si-a strìns jucariile si ne lasa sa ne scoatem ochii ìn liniste.O carte cutremuratoare, BLASFEMA,a aparut ìn Italia, prin filiera franceza, compilata de Anne-Isabelle Tollet, corespondenta din Pakistan ptr. tv. France 24.Textul reparcurge istoria,povestita de Asia, meandrele tragice ale acestei inumane condamnari.Capul de acuzare este ; blasfemia.In Pachistan, ìn aceasta tara feudala care detine bomba nucleara, blasfemia, insultarea lui Mahomed, se condamna la moarte.Cauza reala a acestei tragedii nu este o disputa religioasa, ci o banala cearta ìntre vecine."Pe 14 iunie 2009, povesteste Asia Bibi, m-am trezit mai devreme pentru ca trebuia sa participam cu totii la recoltarea de falsa ( un fel de ienupar comestibil ).Printre femei era si vecina mea, Musarat, despre care eu gìndesc ca nu e rea, dar recunoscuta precum o cobitoare.Scot o galeata de apa rece si cu paharul cel vechi de la fìntìna beau linistita, ìmprospatìndu-ma.Nu fac caz si ìntind paharul la o femeie care-mi era alaturi.Atunci, dintre tufisuri aparu Musarat si, cu ochii plini de ura exclama : *Nu beti din acea apa,e haram ( interzis ).Aceasta crestina, a spurcat apa bìnd din paharul nostru, scufundìnd  de mai multe ori galeata ìn fìntìna noastra.Din vina ei nu mai putem bea apa*.Nedreptatea e asa de mare ìncìt, macar o singura data, am decis sa ma apar de batrìna vrajitoare si zic  : *Eu cred ca asupra acestui fapt Isus gìndeste altfel decìt Mahomed*.Atìt am zis."
Dupa aceasta fraza a ìnceput uraganul, furia femeilor, pumnii si picioarele, sfìsierea.Dupa doua zile e batuta de localnici si arestata.Inchisa ìntr-o "groapa neagra" si condamnata la moarte.Afara ìi ramìn cinci copii si sotul plecat la munca.Cum a devenit cazul ei international ? In timp ce ìn jurul ei crestea ura temnicerilor si a detinutilor, doi politici crestini s-au oferit sa o apere : Shahbaz Bhatti, ministrul minoritatilor si Salmaan Taseer, guvernatorul Punjabului.Amìndoi au fost asasinati.Ne povesteste ca singura ei lumina ìn detentie a fost prezenta lor ìn "groapa".Dupa moartea lor disperarea nu mai are un sens comun, e o moarte nebuna, un urlet continuu la D-zeu. "Eu, Asia Bibi, am devenit o ciumata.Oricine ìmi va da un ajutor va fi acuzat de blasfemie".
Totusi, cartea se ìncheie ìn buna credinta crestina.Orice poti pierde, numai nadejdea, nu." Voua ma adresez, acum, dupa ce ati citit istoria, povestiti la cei care va stau ìmprejur ce mi s-a ìntìmplat : cred ca e unica mea speranta de nu muri ìn fundul acestei gropi".
Scumpà Asia, eu sìnt alaturi de tine.Mi-am amintit de Arendt si "Banalitatea raului".Iata  cìt de simplu si banal e raul ! Iata cum se poate naste o cruciada ! Iata cum se pot ucide oamenii cìnd ratiunea nu e actuala !
Crestinismul are atìtia martiri ìncìt ìnca unul ar fi de prisos.Ce pot sa spun despre "acesti" musulmani ? Ca Isus :" Iarta-i Doamne, ca nu stiu ce fac!".


BLOGISM.  Cìnd esti fanatic viata e un echilibru deasupra nebuniei.

Nessun commento:

Posta un commento