mercoledì 22 giugno 2011

CIMITIRE ONLINE

Pentru cine crede ìn viata de dincolo, cultul mortilor pare a se ìndeparta din ce ìn ce mai mult de locuri si rituri precise, iar pentru cine nu crede e o idiotie ìncearcata ìn fata unei cruci.Am ramas interzis cìnd am citit o stire culeasa de un prieten al meu de pe situl BBC : ìn cimitirul din Sarghoda, ìn Punjabul pachistan, politia a arestat doi frati - Arif si Farman Ali - surprinsi ìn timp ce pregateau de mìncare cadavrul unei tinere de 24 de ani, moarta de o tumoare.M-am pus si eu pe navigat.Cautam cimitire online.Am descoperit ca primul cimitir online are 16 ani ( www cemetery.org ) fondat pe 28 aprilie 1995 de Michael Kebbee, un canadian care a murit doi ani dupa.Grafica e antica, inatractiva, dar serviciile cu plata.Deluzie totala.Nu asa arata o alternativa la cimitirul real.Nu l-as folosi niciodata.Dupa un timp m-am ìntors pe Facebook, ìntrebìndu-ma cu ce ar semana arhitectura lui.Parcurgìnd fotografie cu fotografie am dat peste cea a unui scump prieten disparut nu cu mult timp ìn urma.Era acolo cu surìsul lui pe  care ìl stiam de-o viata.Parca era fotografia de pe o lespede.M-am gìndit imediat ca tot acest Facebook peste cìteva decenii va deveni un imens cimitir.Toate aceste chipuri vor ramìne fixe, surìzatoare ca fotografiile de pe-un mormìnt, iar scurtele mesaje vor fi autentice epitafe.Arhitectura profunda si secreta a facebookului e a unui cimitir virtual.Facebookul e mormìntul nostru ìn care  ne depunem de vii viata, pentru a fi judecati de generatiile viitoare.Iata si acest blog poate fi numit un mormìnt al meu.Imi scriu zi de zi odiseea, ìn umana convingere ca altii vor fi interesati sa afle cìte ceva despre mine, ferm convins ca exista un public pentru toti.E ceea ce se subìntelege dintr-un haikù de Junikhiro Kawasaki . "corbii croncanesc numai de vii/ la morti mai bine sa taca ".Cautati pentru a vedea ce inseamna speranta serviciul Memorial.

Nessun commento:

Posta un commento