giovedì 16 giugno 2011

INTELECTOIDUL

Astazi e imposibil sa nu fii superficial.In aceasta nebunie informationala, chiar daca ai bunavointa, nu poti cuprinde totul, nu poti ìntelege totul.Cìnd ti se arde ledul din capatìna, nu mai stii ce e cu tine, te trezesti ìn fata unui nelimitat pustiu.Trebuie sa ìndesesti clickurile, pentru ca noutatile vin de-a valma, cu viteza.Nu mai ai timp sa alegi, sa clarifici, clasifici.E o criza a esentialuilui.Uneori, navigìnd pe internet, am senzatia ca totul e o imensa periferie frenetica, unde se vorbeste nervos, codificat, cu o falsa subtilitate.Atunci ìmi pun o legitima ìntrebare : mai exista ceva pe lumea asta care sa dea valoare, sens profund acestui fenomen internautic ? Astazi profunzimile noastre ies la suprafata din aceasta maree digitala ca niste pesti morti.E vremea intelectualului "fara voie", amator - a intelectoidului ( facut iar nu nascut ).El afla de toate ca sa nu stie cu adevarat nimic.Parcurge toate teoriile actiunii si nu ridica un deget.E solid ìn pasivitate.Dupa atìta informatie ramìne ca un copac dupa o inundatie, pleostit si cu tot felul de balarii agàtate ìmprejur.Pe mine comunistii m-au ìnvatat ca intelectualii formeaza o clasa sociala care se poate ridiculiza, " doi cu sapa, trei cu mapa ".Aceasta mapa era simbolul intelectualului.Apoi simbolul a evoluat.A aparut diplomatul.Daca cineva purta un diplomat, erai sigur ca acela e un "pìrlit" de intelectual.Intotdeauna depreciat.Astazi toti sìntem intelectuali, pentru ca sìntem obligati sa ne folosim intelectul in orice secunda.Intelectuali fara nici o clasa sociala.Intelectoizi, generici.Eu, acum doi ani, pe vremea cìnd lucram ca cioban ìn sudul Italiei, mulgeam oile si apoi ma puneam  la pc.Cred ca intelectualul care ìl stiam eu, a murit.Ca o ironie a sortii, acum cìteva zile cineva pe Facebook mi-a lasat un mesaj ; " arati bine... arati ca un intelectual..."."Fir-ar sa fie, mi-am zis, àsta face misto de mine" si m-am uitat ìndelung la fotografie.Nu cred ca asa arata un mort.

Nessun commento:

Posta un commento