domenica 5 giugno 2011

BOTEZUL TOMBERONULUI . CIT E DE GUSTOASA MINCAREA EXPIRATA.

Pentru ca urmez o terapie motorie de lunga durata, sìnt chemat din 6 ìn 6 luni la o vizita medicala generala ìn orasul meu de adoptie, Latina.Orasul e mussolinian, aerul melancolic al fascismului se mai respira si astazi.Tocmai ìn acest oras, este o puternica comunitate romaneasca,vreo 7000 de suflete oficiale.Din pulman priveam un spectacol care aici e obisnuit : asaltul unui tomberon.Doi biciclisti asteptau cu rabdare sa apara "marfa"; tot felul de mìncaruri si bauturi expirate, lìnga un aglomerat supermarket.Mi-am dat repede seama ca velocipedistii ìmi erau conationali.Nici nu va dati seama cìt de repede se recunosc romanii ìn ghiveciul etnic italian.Dupa ce am ajuns ìn autogara m-am ìntors si am intrat ìn vorba cu ei " ... ce sa faci frate,e greu, facem si noi ce putem, e gratis..." Nu te mai poti gindi la etica, moralitate,bun simt...burta nu stie carte.In alta ordine de idei nu cred ca este un roman care avind experienta cozilor de pe timpul lui Ceausescu sa rateze un asa chilipir pe aceasta criza.Exagerìnd un pic se poate spune ca e aproape o crima ìmpotriva umanitatii sa se arunce ce au bagat ìn plasele lor imense, acesti doi romani : 150 de pui fripti preambalati, 75 de calupuri brìnza de Parma, sute de yourturi si cofraje de oua.Mìncare care ar fi putut hrani jumatate din Burkina Fasso.Imi amintesc de Vonica, un bun prieten.Spunea ca dupa doua luni de Italia a ramas fara munca, fara bani, fara mìncare,tìlharit si pe drumuri.In acea perioada "a rupt tomberoanele", a supravietuit.Avea trei principii : 1.Esti un purtator de rahat, ìi schimbi locul acolo unde se cìstiga mai bine;2.Daca esti ìntr-un grup,cauta "prostul",daca nu-l gasesti uita-te la tine.3.In afara casei se traieste ca intr-un depozit de pulbere unde fumatul nu e interzis.Aceasta poveste cu marfa expirata din mercate e lunga.Cìt de gustoasa e aceasta mìncare nu stiu, ìnsa de un lucru sint sigur ; e gratis.Restul e risc.Am plecat mai departe gìndindu-ma aiurea, la Elvetia, care e neutra ca o virgina intr-un bordel, dupa cum spunea Durenmatt.

Nessun commento:

Posta un commento