sabato 16 luglio 2011

POVESTI DE ADORMIT RATIUNEA.CRUCEA SI SPATELE

( din FERFIN ) In fiecare joi la San Carlo, ìn capela spitalului, se tinea o messa.O ora pe saptamìna dedicata amintirii de D-zeu.Bolnavul ìntotdeauna a fost mai pios, mai aproape de picioarele popii, pentru ca atunci sfìrsitul miroase mai bine.Pregatirile pentru messa ìncepeau cu o ora ìnainte, cìnd o sora franciscana venea din salon ìn salon si o anunta.Avea o asemenea tristete pe chip, ìncìt ìmi parea o proaspata condamnata la moarte.Nu am lipsit niciodata, ìn ciuda faptului ca eram ortodox.Pentru mine biserica e casa Domnului, indiferent de credinta.Am un puternic instinct ecumenic.In Turcia am fost si m-am rugat la D-zeu ìn moschei, ìn Italia ìn biserici catolice si protestante.In biserici stiliste ìn Moldova.Am cochetat si cu adeptii dumnezeului universal - bahai.Dar am refuzat sectarismul.Fiind crescut ìn nordul Moldovei, ìn Neamt, o zona puternic mìnasterizata, aveam radacini puternice ìn ritul meu ortodox, si de aceea  am refuzat ìntotdeauna sa ma ìntìlnesc cu falsi profeti sau strìmbe credinte..Ma gìndesc la bietul Florin Polacul si la spaima lui spietata de preoti.Ce-o fi vazut de a dezertat din fata binelui ? El a stat ìn salonul de la celalalt capat al holului, foarte aproape de liftul care urca si cobora la morga spitalului.Ma gìndesc ca a vazut si el ce am vazut si eu de atìtea ori acolo : un dute-vino de cadavre si chipurile de ceara ale asistentilor.Un zgomot cìt de mic, cìnd trecea cadavrul, era o rapsodie funebra.Cred ca ìn creierul sau se desfasura o imensa ceremonie funebra.Avea complexul "urmatorului".Asta poate era accentuata si de aparitia de fiecare data, ìn aceste ìmprejurari, a preotului.Poate era si rezultatul exaltarii  trairilor unor povesti sectare, des ìmpartasite ìnainte de culcare.Am auzit si eu destule. Una din ele chiar ca m-a pus pe gìnduri.Ati auzit vreodata de "terapia degli spilli" ? Terapia acelor.Un guru te salvaza de "boala copilului" ìndreptìndu-ti ìnspre ochii larg deschisi un jet de apa rece sub presiune.Apoi terapia prìnzului.La prìnz ti se pune ìn farfurie ceva vomitat, fecale de porc sau propriile fecale.Gurul sectei Regelui Maya, convingea mamele ca fiicele lor sìnt posedate de diavol si singura metoda de salvare era sexul, pentru a le distruge karma neagra.Toate aceste no comment povestite erau aprofundate.Erai imers ìntr-o lume terifianta, satanica.Spuneau ca sectele traditionale au structuri si doctrine precise care conserva trasaturile crestinismului sau a diferitelor rituri orientale, dar generatia a doua sectara nu mai pastreaza aproape nimic traditional.Totul este substituit de vagi sincretisme unde emotia ìnlocuieste doctrina, transmisa ad personam de un imbecil care se crede dumnezeu.Asa riscurile de a confunda religia cu o impostura sìnt mari.Nu mai sìnt tunici, cadelnite, altare.Noii guru sìnt experti ìn marketing, cìstiga adepti vorbind despre spalari energetice emotionale, de bunastare low cost, de purificare la purtator.Multi sìnt ca mine ( doamne fereste ! ) emigranti : Santeria cubaneza, Candomblè si Macumba braziliana, Vudù africana, Santa Muerte.Un florilegiu al dementei cultice care prolifereaza si creeaza adepti.Tot raul lumii : violenta, sex, crima, spalari de bani.Etica zero.Milioane de oameni ìn spatele crucii, nu cu spatele sub cruce.Era suficienta o asemenea poveste de adormit ratiunea ca Polacul meu sa o i-a razna..


CRUCEA SI SPATELE




Eu nu am descoperit statul ìn genunchi
precum nu am descoperit nici mersul pe jos
ajut numai soseaua sa ma duca acasa
acolo unde ìmi astept ìn fiecare zi viitorul
care cu regret mi-au spus 
ca nu mai este cel de altadata
acolo unde dezbracat pìna la brìu
cu o imensa cruce tatuata pe spate
urc ìn liniste scarile
la etaj, acolo unde aerul e gratis
pentru ca jos pe pamìnt
"prezenta lui dumnezeu 
e mai insuportabila decìt 
absenta sa".

Nessun commento:

Posta un commento