giovedì 7 luglio 2011

NUME DE COD - POETU '.ECUATIA LUI MANCUSO

( din PERFIN, secventa EUL PASIV )Scurgìnd paharele ìn Goretti, alaturi de ei am ajuns sa depind de propria mea eroare - pasivitatea.Am lasat totul sa curga fara a lua nici o atitudine.Inteleg, nu toti avem destine exceptionale, dar a lasa acea pestilenta sa ma cuprinda, a fost o mare eroare.Am intrat ìn folclorul familiei . " Nu ai pus piciorul ìn prag".Ce trebuia sa fi facut ? Trebuia sa ma autodefrisez, sa elimin totul si sa ajung la ireductibilul Eu, si daca exista, sa-i fi dat un picior ìn fund.Sa ajung la Eul care ìmi dadea dreptul sa fiu egoist, sa ma ìmpiedice sa pun semnul egal ìntre mine si altii.Sa las deoparte empatia si altruismul.Trebuia sa fi aplicat ecuatia lui Mancuso.invers.| EU = EU | ? Nu, eu nu sìnt eu . |EU=EI | ? Nu, eu nu sìnt ei. | EU = O RELATIE | ? Nu, eu nu sìnt o relatie cu ei. Mancuso a postulat :"Relatia cu lumea e esentiala pentru definirea Eului".Folosind codul : POETU '= POETU ' ? --- POETU '= RELATIA CU CEI DIN GORETTI ?.S-au mai aplicat, cu ajutorul lui Shopenhauer : POETU '= PAREREA ALTORA (GORETIENILOR) DESPRE MINE ?( "parerea altora" e substitutul "relatiei" lui Mancuso ).Un NU generalizat.Ar fi trebuit sa speculez : stiu ca nu numai parerea mea este singurul adevar despre mine precum stiu la fel de bine ca nici exclusiva parere a altora nu este singurul adevar despre mine.Mai prozaic : eu sìnt toate aceste adevaruri aruncate ìntr-un mixter, care se chiama viata, si dupa centrifugare ramìne compozitia ontologica personala - apetisanta sau greu de ìnghitit.Egoismul e mereu turmentat, deoarece mixterul se ìnvìrte.De aceea nu exista ìn timpul  vietii un EU transcendent, pur, al ultimei instante.Poate exista un EU trascendent dupa moarte cìnd se opreste mixterul.Atunci compozitia antropologica se limpezeste.Ramìi un izvor cristalin ori o baltoaca statuta si urìt mirositoare.As fi putut stabili valoare eului ìn acele momente.Oricum cred ca ajungeam la o valoare depreciativa, pentru ca si acum ìmi pun mii de ìntrebari : am tradat un anumit tip de moralitate ori am probat  o alta ? M-am ìmbracat cu o haina murdara sa vad pur si simplu cum ìmi stà ? De ce am acceptat atìta bautura pe gratis, ìn numele sfintei cinste romànesti ? De ce nu am constientizat la timp acest fals bonism ? Cum sa mai aflu acum adevarul ? Cine sa mi-l spuna, mama ? ( ea, saraca, ìntotdeauna a spus adevarul despre mine ).Ori sa-l aflu ca Polacu',murind ? Apropo de adevarul mamelor : ìmi povestea ca el cìnd era mic a crezut ca prima data a fost fata, deoarece ìntre jucariile sale erau papusi cu care se jucau numai fetele.Asta pìna ìntr-o zi cìnd mama-sa i-a spus ca erau papusile copilariei sale.Papusile copilariei mele au fost ierburile pìna la gìt, mieii brumarii, ciresii.Imi place sa le mitizez, sa le mìngìi amintirea.Adevarurile noastre nu trebuie sa fie ca niste jucarii ìn mìinile altora.Nimeni din Goretti nu avea amintirerile mele.Acestea ma faceau unic si inconfundabil.Poate copilaria a fost singura ìntìlnire adevarata cu viata.Acolo e EUL meu adevarat.Restul a fost si este o restaurare a acestei copilarii.Toata viata sìntem niste copii deghizati, dupà cum spunea Gombrowicz.Forin Polacu' a murit.Eu am supravietiut competitiei paharelor din Goretti.Oricum plecam mai devreme sau mai tìrziu.Indiferent cum.Binele ( supravietuirea ) a fost raul urmator ( scaunul cu rotile ).

Nessun commento:

Posta un commento