martedì 26 luglio 2011

LAMBADA LUI SHIVA

In Nettuno exista o numeroasa comunitate indiana, pestrita, galagioasa, iubitoare de muzica si spectacol, mimozica si aparent naiva.Asteptam pulmanul pentru Roma-Anagnina cìnd, de pe o strada vecina s-a revarsat dansìnd un grup de "cufisti" ( cuffie-casca audio ).Dansau, nici mai mult nici mai putin, lambada ( cred ca varianta J. Lopez ).Nimic extraordinar, pìna cìnd a aparut un altul care facìnd din corpul sau un Y a strigat " shivaaa !!!".Dintrodata toti s-au oprit si au ìnceput sa rìda."Niste svampati", mi-am zis, si mi-am vazut de treaba.Abia ìn pulman mi-a cazut "monetina".In mitologia indiana Shiva era zeita care prin dans aneantiza totul.Am gìndit : "Originala combinatie, autentica ! ".Indianul a vrut sa spuna ca lambada e atìt de frumoasa ìncìt lumea se poate sfìrsi pentru ca chiar zeita Shiva danseaza.Un shiva dansìnd lambada ìmi parea ceva inedit si original.In continuare m-am gìndit la ce ìnseamna originalitate si ìn ultima instanta autenticitate.Autenticitatea, ìn buna traditie heideggeriana, ìnseamna a intra ìn posesia ta.Ghidul existentei tale trebuie sa fie " a-fi- ìntotdeauna-al-tau", masurìndu-ti autenticitatea cu capacitatea de a fi fidel tie ìnsuti.Astfel, toate experientele vietii tale, trebuiesc asumate, si ìn functie de ele ìti poti face proiecte de existenta, poti lua decizii, poti fi autentic.Interesant si paradoxal este ca nu poti lua decizii si face proiecte de existenta asupra a ceea ce este 100% al tau,asupra unor experinte suta la suta autentice si care ca nu pot apartine altora ( ex.nasterea, moartea ).Nu poti decide cìnd te nasti, precum e inuman a decide propria moarte.Pentru Heidegger viata este o existenta cheltuita pentru moarte.Posibilitatea de a fi autentic e fundamentala pentru existenta, dar nu schimba pentru nimic destinul. Ne ìnvata poate, doar, ca destinul e si al nostru.Intr-un fel, rationamentele filozofului justifica sinuciderea ca o autenticitate a existentei.Nu subscriu.O las pe Shiva sa danseze pe-afara,nu ìn interiorul meu.Poate sa aneantizeze totul.Chiar daca ramìn un om ìnconjurat de nimic,savurìndu-mi ìn van autenticitatea voi fi foarte decis, dar nu voi sti pentru ce.Autentic, nu!?!



VIS ANATOMIC


Mi s-a aratat acest paradox:
a exista fara corp
a trai ca un ascet dezmembrat
capul ìntr-o parte, mìinile ìntr-o parte
picioarele ìn alta parte
sa nu fii unit niciodata
totusi sa ai constiinta ca esti undeva
pe aici, prin preajma
ca toate organele tale graviteaza
ìn jurul ideei de-a fi corp
ca lupti mereu pentru
reìntregirea ta anatomica
dupa ani si ani reusesti
a te naste de unul singur
o nastere ìn sens invers 
care lasa uterele ìn doliu
si care se dovedeste o mare dezamagire
pentru ca de atunci esti mereu ocupat
trebuie sa mori zi de zi
secunda de secunda
nu mai ai timp sa traiesti
trebuie sa mori ìncontinuu.

Nessun commento:

Posta un commento