mercoledì 20 luglio 2011

INVENTII : ACCELERATORUL SPIRITUAL

Cìnd esti stresat, cum am fost eu zilele astea cu actualizarea buletinului, nu mai ai timp de meditatii.A trebuit sa actionez ìn virtutea unor obisnuinte pe care le-am crezut ingropate la 20 m adìncime, echivalentul ìn metri a anilor scursi.Birocratia ìmi aduce aminte ca viata nu merita traita.Ca mai bine plìng dupa moartea unui panda, ca mai bine dau coltul dupa o raza de luna.M-am consolat ìnsa cu niste informatii asupra unei tehnici anti-stress ; o ultima, teribila si actuala inventie : acceleratorul spiritual.Apartine unui guru pop indian, Deepak Chopra, 64 ani.E un video-joc : Leela.Un Kinect, un modul care se ataseaza la consola Xbox360, dotat cu doua camere web si un microcip care cu ajutorul razelor infrarosii reconstruieste ìn 3d spatiul unde te afli.Modulul trimite razele infrarosii care ma lovesc, apoi ìntorcìndu-se proiecteaza imaginea corecta a corpului, ori a gestului pe care trebuie facut ìntr-un moment dat.Pur si simplu stìnd ìn fata unui display ìti apar imaginile energetice ale gindirii tale, o vizualizare virtuala a interiorului.Meditatia e o salvare a spiritului, sau un ajutor cìnd existenta e la limita ( cum am simtit-o eu la consulat ).Meditatia reduce insomnia si amelioreaza repauzul, descarca cumulul de tensiune, amelioreaza memoria, calmul, activitatea sexuala, ìncetineste ìmbatrìnirea, mareste creativitatea, reduce depresiunea.Eu cunosc 10 tipuri de meditatie : meditatia viziva - contemplarea unei icoane, a unui simbol... ; meditatia crestina - rugaciunea care te pune ìn legatura cu divinul ; recitarea unor mantre - repetarea unor fraze, cuvinte, invocatii... ; meditatia Tao - armonia cu natura, miscari, gesturi care exprima aceasta armonie ; meditatia budhista - vipassana- purificarea mintii prin autocontrol ; meditatia Zen - ìndepartarea mijloacelor mentale, pentru ca la desteptare intri direct ìn contact cu realitatea ; meditatie yoga - eliberarea de orice obstacol din aceasta viata pentru a te ìntoarce la conditia divina originara ; meditatia transcedentala - difuzata ìn occident de Maharishi Yogi.Pentru mine e valabila si meditatia lirica - spre exemplu : refacerea ìn minte a unei flacari stinse.De aceea am ìn buzunar mereu o bricheta.Toti ma ìntreaba : " De ce o porti daca nu esti fumator ?".Eu le raspund "Ma ajuta sa meditez".Ramìn contrariati si se uita la mine ca la o eclipsa totala.

Nessun commento:

Posta un commento